I. WSTĘP
-
Organizatorem
Akademickiej Ligi Szóstek Piłkarskich (zwaną dalej ALSP) jest
Stowarzyszenie Kultury Fizycznej Yelonki.
-
W Akademickiej
Lidze Szóstek Piłkarskich grają amatorskie drużyny składające się z
młodzieży akademickiej, uczniów oraz absolwentów.
-
Celem Akademickiej
Ligi Szóstek Piłkarskich jest popularyzacja, rozwijanie i propagowanie
amatorskiej piłki nożnej.
-
Oficjalna strona
internetowa Akademickiej Ligi Szóstek Piłkarskich to
www.alsp.waw.pl
-
Oficjalny adres
email to
zarzad[@]alsp.waw.pl
II. ZGŁOSZENIE DO ROZGRYWEK
-
Drużyna zgłasza
się poprzez wpłacenie wpisowego za jedną rundę rozgrywek - wysokość
wpisowego ustala Zarząd.
-
Wpisowe za jesienną
rundę rozgrywek w sezonie 2011/2012 jest podane na stronie ALSP w dziale Aktualności.
-
Wpisowe za rundę
rozgrywek należy wpłacać w terminie wyznaczonym przez Zarząd ALSP. Brak
wpłaty w tym terminie skutkuje niedopuszczeniem drużyny do rozgrywek.
-
Zgłoszenie drużyny
do rozgrywek ALSP wymaga wypełnienia karty drużyny i przekazania jej
Zarządowi w sposób określony przez Zarząd
-
Zgłoszenie do
rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu i
przepisów gry.
-
Zgłoszenie do
rozgrywek powinno zawierać:
-
Drużyny grające pierwszy sezon w ALSP podlegają szczególnym
obostrzeniom. W wypadkach nie przestrzegania regulaminu ALSP przez
drużynę bądź poszczególnych zawodników, Zarząd ALSP ma prawo do
usunięcia zespołu bądź zawodników z rozgrywek bez stosowania innych kar
przewidzianych w regulaminie ALSP.
-
Drużyna składa się
maksymalnie z 22 zawodników.
-
W meczach ALSP
mogą brać udział tylko i wyłącznie zawodnicy, którzy zostali zgłoszeni
do rozgrywek zgodnie z regulaminem rozgrywek ALSP.
-
Zawodnik może być
zgłoszony tylko do jednej drużyny.
-
Nowi zawodnicy
mogą być zgłaszani w trakcie rozgrywek, jednak nie później niż do 5
kolejki drugiej rundy - wg kalendarza rozgrywek. Zgłoszeń można
dokonywać na cotygodniowym zebraniu lub poprzez email. Zawodnik może
grać w następnej kolejce (najbliższy weekend) jedynie pod warunkiem
dokonania zgłoszenia do wtorku włącznie. Zawodnicy zgłoszeni po tym
terminie nie będą mogli wystąpić w najbliższy weekend.
-
Zawodnik w trakcie
sezonu może tylko jeden raz zmienić drużynę, jednak nie później niż do 5
kolejki rundy wiosennej - w/g kalendarza rozgrywek.
-
Zawodnicy biorący
udział w rozgrywkach ALSP zobowiązani są poddać się wcześniej badaniom
lekarskim stwierdzającym ich dobry stan zdrowia.
-
Każdy
zawodnik/drużyna odpowiedzialny jest za własne ubezpieczenie NW, OC i
gra na własną odpowiedzialność.
III. ORGANIZACJA ROZGRYWEK
-
Za organizację
rozgrywek ALSP odpowiedzialny jest Zarząd ALSP.
-
Oficjalnym źródłem
informacji o rozgrywkach i decyzjach Zarządu jest strona internetowa
ALSP, emaile i smsy rozsyłane przez Zarząd na adresy i numery kontaktowe
podane w kartach zgłoszeniowych drużyn.
-
Terminarz
rozgrywek ustalany jest przez Zarząd. Zarząd zastrzega sobie prawo do
zmian w terminarzu w trakcie rozgrywek.
-
Dokładne terminy
są dostępne w stałym terminarzu i będą ogłoszone przez rozpoczęciem rozgrywek.
-
Przełożenie meczu
z uwagi na warunki atmosferyczne warunkowo może odbyć się w dniu meczu.
Muszą zgodzić się na to obie drużyny będące w składzie co najmniej
5-osobowym [przez cały czas trwania spotkania]. Ostateczną decyzję podejmuje sędzia. Musi on opisać w
protokole meczowym jaki był dokładny powód przełożenia spotkania. Jeśli
tylko jedna drużyn chce przełożyć spotkanie to mecz musi się odbyć.
Przełożony w ten sposób mecz musi odbyć się w najbliższym możliwym
terminie.
-
Wszystkie zaległe
mecze z rundy jesiennej muszą zostać rozegrane niezwłocznie po
zakończeniu rundy jesiennej do daty wyznaczonej przez Zarząd.
-
Wszystkie zaległe
mecze z rundy wiosennej muszą zostać rozegrane przed dwoma ostatnimi
kolejkami sezonu. W przypadku nie rozegrania meczu do tego terminu
przyznany zostaje obustronny walkower.
-
Drużyny mogą
rozegrać mecz awansem jedynie w przypadku wyjątkowej sytuacji i za zgodą
Zarządu.
-
Wszystkie wyniki z
rundy drużyny wykluczonej z rozgrywek zostają anulowane, jeśli rozegra
ona mniej niż 50% meczy w rundzie, a jeżeli rozegra ich więcej - wyniki
zostaną utrzymane, zaś w meczach nierozegranych - zostaną przyznane
walkowery dla drużyn przeciwnych. Drużyna, która została wykluczona,
sklasyfikowana zostaje na ostatnim miejscu i od nowego sezonu może
ubiegać się o udział w najniższej klasie rozgrywek.
-
Wszelkie protesty
muszą być składane do Zarządu w formie pisemnej (osobiście lub emailem)
najpóźniej w ciągu 3 dni od daty meczu/zdarzenia.
-
Na rozpatrzenie
protestu i wydanie decyzji Zarząd ma maksymalnie 14 dni.
-
W wyjątkowych
sytuacjach zespół ma prawo odwołać się (za zgodą Zarządu) do Walnego
Zgromadzenia Kapitanów - całej ligi lub zainteresowanej ligi (decyduje
Zarząd). Głosowany wniosek, żeby mógł być przyjęty wymaga uzyskania 50%
+ 1 głosów za, w przeciwnym przypadku zostaje on odrzucony. Głosowanie
jest ważne tylko i wyłącznie jeśli występuje kworum (50% obecnych
kapitanów + 1). O sposobie głosowanie decyduje Zarząd.
IV. MECZ I BOISKO
-
Boisko ma wymiary
70 x 40 metrów.
-
Bramki mają
wysokość 2 metrów i szerokość 5 metrów. Niewielkie odstępstwa od tych
wymiarów są dopuszczalne.
-
Drużyna ma
obowiązek posiadać jednolite koszulki z numerami na plecach - w wypadku
braku numeru na koszulce danego zawodnika, sędzia ma prawo nie dopuścić
zawodnika do gry.
-
Obowiązuje
całkowity zakaz gry w jakichkolwiek korkach z "wkrętami" oraz lankach. Dopuszczone są
jedynie korki "turfy/zwirowki", bądź inne obuwie sportowe na płaskiej podeszwie.
Kapitan może w dowolnym momencie meczu (lecz przed jego zakończeniem)
zgłosić sędziemu prośbę o sprawdzenie obuwia zawodnikowi bądź
zawodnikom drużyny przeciwnej. Zawodnik grający we "wkrętach" lub lankach zostaje
ukarany przez sędziego żółtą kartką i karą 3 minut. Ponownie może wejść
na boisko po zmianie obuwia na regulaminowe.
-
Drużyna rozpoczyna
mecz w 7 osobowym składzie z wyróżnionym bramkarzem (bramkarz + sześciu
zawodników w polu).
-
Prawo wyboru
koszulek przysługuje gospodarzowi spotkania, ale tylko w przypadku gdy
posiada on wszystkie jednakowe koszulki z numerami na plecach. W
sytuacji, gdy stroje obu zespołów mają podobne barwy sędzia nakazuje
zmianę koszulek drużynie gości na inne dowolne.
-
Gospodarz spotkania jest zobowiązany do zapewnienia piłki do rozgrywania
meczu. Piłka powinna być oznaczona symbolem FIFA Inspected lub FIFA
Approved i byc w stanie co najmniej dobrym. Jeśrli obie drużyny
posiadają piłki FIFA Inspected lub FIFA Approved prawo wyboru piłki ma
gospodarz spotkania. W wypadku wątpliwośrci do stanu piłki, decyzje o
wyborze piłki do meczu podejmuje sędzia
-
Drużyna może
rozpocząć mecz w minimalnej ilości 5 zawodników [ilość minimalna przez cały czas trwania spotkania]. W przypadku mniejszej
ilości graczy sędzia ma obowiązek przyznać walkower drużynie przeciwnej,
jeśli rywal nie stawi się na boisku w składzie co najmniej 5 osobowym
w terminie wyznaczonego spotkania ustalonej na zebraniu.
-
Ilość zmian jest
nieograniczona. Dopuszcza się zmiany powrotne. Zmiany mogą być
dokonywane jedynie podczas przerwy w grze - w strefie środkowej boiska i tylko przez drużynę posiadającą piłkę ( rzut z autu, rzut rożny) lub po wyraźnej zgodzie udzielonej przez sędziego spotkania. W
przypadku naruszenia tego przepisu gry sędzia ma prawo zastosować
odpowiednią karę - "Kary w grze".
-
Kapitan musi być
wyróżniony opaską kapitańską. Nie ma obowiązku przekazywania opaski
innemu graczowi na czas zejścia kapitana "na zmianę" jeśli znajduje się
on w bezpośredniej bliskości boiska.
-
Do rozmowy z
arbitrem upoważniony jest jedynie kapitan.
-
Wszystkie zespoły,
zarówno w meczach ligowych jak i pucharowych, są odpowiedzialne za osoby
im towarzyszące. W przypadku rażącego zachowania się osób
towarzyszących, Zarząd może zweryfikować wynik meczu, ukarać drużynę
finansowo a nawet wykluczyć ją z rozgrywek ALSP
-
Sędzia ma prawo
nie dopuścić do gry zawodnika pod wpływem alkoholu lub innych środków
odurzających.
-
W celu
ewentualnego sprawdzenia tożsamości każdy zawodnik powinien posiadać
przy sobie dowód osobisty lub inny dokument poświadczający tożsamość. W
przypadku braku takiego dokumentu sędzia może nie dopuścić zawodnika do
gry.
-
Mecz trwa 2x25 min
z przerwa 5 minutową.
-
Spotkanie musi
rozpocząć się punktulanie o wyznaczonej godzinie, bez czekania na zebranie się zawodników
w pełnym składzie.
V. PRZEPISY GRY
-
W grze obowiązują
przepisy FIFA z poprawkami zamieszczonymi w niniejszym regulaminie, a w
szczególności:
VI. KARY W GRZE
-
Wymiar kary
zależny jest od uznania sędziego i przepisów obowiązujących w ALSP.
-
Kara obowiązuje
przez cały okres jej trwania (po zdobyciu bramki przez drużynę nie
ukaraną, kara obowiązuje do końca czasu trwania)
-
Obowiązują kary: 3 min i wykluczenie z gry.
-
Kara 3 min
oznacza jednocześnie żółtą kartkę. Dwie kary po 3 min oznacza drugą żółtą, a w konsekwencji czerwoną.
-
Tylko sędzia może zezwolić na wejście zawodnika po upływie czasu
kary.
-
Trzy żółte kartki
w meczach powodujš automatycznie odsunięcie zawodnika od 1 meczu, 6 żółtych
kartek - 2 kolejne mecze absencji, 9 żółtych kartek - 3 kolejne mecze.
-
Czerwona karta
powoduje automatyczne odsunięcie zawodnika od udziału w co najmniej
jednym (następnym) spotkaniu. Każda czerwona kartka jest rozpatrywana
indywidualnie przez Zarząd, który w zależności od okoliczności
zastosować karę odsunięcia od więcej niż 1 meczu aż do całkowitej
dyskwalifikacji zawodnika.
-
W przypadku
czynnego znieważenia sędziego (uderzenie, oplucie itp.), sędzia
natychmiast kończy mecz. Wynik meczu zostanie zweryfikowany jako
walkower przeciwko drużynie, której zawodnik zawinił.
-
Przewinienia
karane minutami (wymiar kary w zależności od siły faulu, agresywności):
Kara 3 minutowa
-
opóźnienie
wznowienia gry
-
niezachowanie
wymaganej odległości od piłki podczas wykonywania rzutu wolnego (uwaga!
rzut wolny wykonywany jest na gwizdek tylko wtedy jeśli wykonawca rzutu
wolnego poprosi sędziego by odsunął mur od piłki)
-
wchodzenie bez
zgody sędziego na boisko
-
źle dokonana
zmiana zawodników
-
gra w nieregulaminowym obuwiu
-
nie sportowe
zachowanie
-
słowne lub czynne
okazywania niezadowolenie z decyzji sędziego
-
zagranie ręka, które nie umożliwiło zdobycia bramki
-
nie sportowe
zachowanie
-
faule i inne
przewinienia nie kwalifikujące się na czerwoną kartkę
Wykluczenie z gry
(czerwona kartka)
-
rażący faul (np.
brutalny wślizg od tyłu na nogi zawodnika, wślizg wyprostowanymi nogami
w nogi przeciwnika)
-
zagranie ręką
uniemożliwiające zdobycie bramki przez drużynę przeciwna bramki lub
pozbawienie realnej szansy jej zdobycia
-
złapanie za
koszulkę/faul powodujący pozbawienie przeciwnika poruszającego się w
kierunku bramki realnej szansy zdobycia gola (np. złapanie za koszulkę
zawodnika będącego w sytuacji sam na sam z bramkarzem)
-
użycie bardzo
obraźliwego, wulgarnego języka w stosunku do przeciwnika/sędziego
-
bardzo agresywne
zachowanie zawodnika
-
uderzenie/plucie
na przeciwnika
VII. KARY
ORGANIZACYJNE
-
Walkower (v.o.) -
to kara w wysokości 100 zł oraz odebranie zespołowi 1 punktu. Trzeci
walkower oddany w sezonie jest równoznaczny z wykluczeniem drużyny z
rozgrywek. "Walkower - v.o." to brak wymaganej regulaminem ilości
(czterech) zawodników do rozpoczęcia spotkania po upływie 10 minut od
daty i godziny meczu wyznaczonej na zebraniu.
-
Walkower
techniczny (v.o.t.)
-
pierwsze dwa
walkowery techniczne w sezonie bez konsekwencji,
-
trzeci -
odebranie zespołowi 1 pkt.
-
czwarty
walkower techniczny oddany w sezonie jest równoznaczny z
wykluczeniem drużyny z rozgrywek.
-
Każdy
walkower techniczny oddany w ostatnich dwóch kolejkach rozgrywek
równoznaczny jest z odebraniem zespołowi 1 punktu i karą finansową w
wysokości 100 zł.
"Walkower techniczny -
v.o.t." przyznaje się wtedy, gdy w trakcie meczu w drużynie przeciwnej w
skutek kontuzji, kar lub innych zdarzeń na boisku będzie przebywać mniej niż
pięciu graczy.
-
Kara dla sędziego
za opuszczenie meczu wynosi 50 zł, o ile nie zostanie przedstawione
zwolnienie lekarskie - najpóźniej zebraniu w ciągu 10 dni od daty meczu.
Kara dla drużyny wyznaczonej do sędziowania to 50 zł oraz odebranie 2
punktów.
-
Kara dla drużyny
za brak jednolitych koszulkach i/lub numerów na koszulkach w pierwszym
meczu - 20 zł, w drugim, trzecim i czwartym - 30 zł. Każdy następny - 50
zł. O niejednolitym kolorze
koszulek i/lub braku numerów na koszulkach informuje sędzia w protokole
meczu. Brak opaski kapitańskiej - 10 zł
-
Zabrania się
sędziom wpisywania do protokołu meczu, który faktycznie nie odbył się.
Czynność taka skutkuje karą dla sędziego w wysokości 50 zł a dla każdej
z drużyn karš w wysokości 100 złotych oraz obustronnym walkowerem (0:5) ze
skutkami wynikającymi z niniejszego regulaminu.
-
Udział w meczu
nieuprawnionego do gry zawodnika skutkuje automatycznie przyznaniem
walkowera dla drużyny przeciwnej (konsekwencje regulaminowe takie jak w
przypadku walkowera technicznego). Dodatkowo kara finansowa 50PLN.
-
Udział w meczu
zawodnika wpisanego pod innym nazwiskiem [niezaleznie z jakiego powodu] skutkuje automatycznie przyznaniem
walkowera dla drużyny przeciwnej (konsekwencje regulaminowe takie jak w
przypadku walkowera technicznego). Dodatkowo kara finansowa 50PLN.
-
Od przyznanego walkowera przysługuje odwołanie w terminie nieprzekraczającym datę najblizszego spotkania. Obowiązek uczestnictwa w spotkaniu ma osoba której tożsamośc został poddana w watliwość.
Jeżeli brak jest już takiego terminu - okres końca rundy, sezonu - to w ciągu 3 dni od daty spotkania w formie pisemnej. Po tym terminie
odwołania nie beda rozpatrywane.
Obowiązek na udowodnienie tożsamości spoczywa na drużynie/kapitanie zespołu ukaranego walkowerem. Jedyną skuteczna forma jest zdjęcie wykonane bezpośrednio po meczu w towarzystwie sędziego spotkania i kapitana drużyny przeciwnej.
-
Udział w meczu nieuprawnionego zawodnika (wskutek kar bądź braku
zgłoszenia do rozgrywek) skutkuje odsunięciem zawodnika od następnych
trzech meczów. W indywidualnych wypadkach Zarząd może zwiększyć karę.
-
Niesportowe
zachowanie w stosunku do sędziego lub zawodnika bądź kibiców drużyny
przeciwnej skutkuje ukaraniem zawodnika karą w
wysokości co najmniej 50 zł i odsunięciem od gry w co najmniej jednym spotkaniu aż
do wykluczenia z rozgrywek włącznie.
-
Drużyna jest odpowiedzialna za zachowanie swoich kibiców. Wobec
wszystkich zachowań kibiców niezgodnych z regulaminem ALSP stosowane są
takie same kary wobec drużyny, której kibicujš jak w przypadku
zawodników danej drużyny
-
Na terenie wokół
boiska/szkoły zabrania się spożywania alkoholu zarówno przez zawodników
jak i kibiców. Niezastosowanie się do tego przepisu skutkuje karą dla
drużyny. Pierwszy raz - 200 zł, drugi - 200 zł oraz odebranie 3
punktów. Przy trzecim takim przypadku zespół zostaje wykluczony z
rozgrywek. W szczególnym wypadku drużyna może zostać wykluczona bez
zastosowania powyższej procedury
-
Wszystkie drużyny
zobowiązane są do zachowania czystości i porządku na terenie obiektu, na
którym rozgrywane są mecze. Nie przestrzeganie tego punktu skutkuje karą
w wysokości co najmniej 80 zł.
-
Za spowodowanie
szkód materialnych na terenie obiektu, na którym rozgrywane są mecze
drużyna odpowiada materialnie do wysokości powstałej szkody w/g
wskazania właściciela obiektu. Dodatkowo na zespół jest nałożona kara w
wysokości od 150 do 500 zł.
-
Za lżenie,
obrażanie zawodników drużyny przeciwnej oraz sędziego (oprócz kar opisanych w dziale "Kary
w grze") Zarząd może ukarać zawodnika bądź drużynę dodatkową karą finansową w
wysokości 50 zł.
-
Oprócz wyżej
wymienionych kar Zarząd może stosować jednorazowo karę upomnienia, jeśli
uzna za stosowne, że nadzwyczajne złagodzenie kary jest możliwe i
uzasadnione
-
W szczególnych
przypadkach, także nieprzewidzianych w niniejszym regulaminie, Zarząd ma
prawo stosować odpowiednie kary (włącznie z dyskwalifikacją zawodnika
lub drużyny).
-
W sytuacjach, gdy kary indywidualne bądź drużynowe przyznane za
wykroczenia z pkt. VII.9 powtarzają się - Zarząd ma prawo wykluczyć
drużynę z rozgrywek.
-
Wszystkie kary
płatne są najpóźniej w ciągu 14 dni od ogłoszenia ich przez Zarząd na
stronie internetowej lub w wyznaczonym przez Zarząd terminie. Brak wpłaty całości kary we
wskazanym terminie oznacza
odebranie zespołowi 3 punktów. Jeśli kara indywidualna nie zostanie
opłacona w terminie 14 dni to do kwota kary zwiększa się o 50%, a
zawodnik jest dodatkowo zawieszony do momentu zapłaty kary. Brak wpłaty całości kary
dla drużyny w ciągu 21 dni
od od ogłoszenia ich przez Zarząd lub od wyznaczonego przez Zarząd na stronie internetowej oznacza
wykluczenie drużyny/zawodnika z rozgrywek. W wyjątkowych przypadkach
Zarząd ALSP może wyznaczyć krótszy termin uregulowania kary.
-
W przypadku każdego wykluczenia z rozgrywek kwota wpisowego ulega
przepadkowi.
-
Jeżeli termin kary wypada po terminie
zakończenia rozgrywek to odebranie zespołowi 3 punktów następuje w
nowym sezonie. Pozostałe ustalenia co do czasu płatności są zgodne z pkt
15. Wszystkie kary przenoszą się na następny sezon rozgrywek.
-
Zarząd ALSP w każdej chwili podczas trwania rozgrywek, jak i przed ich rozpoczęciem moze nie dopuścić druzyny do uczestnictwa
w rozgrywkach ze względu na nieodpowiednie zachowanie lub bez podania przyczyny.
VIII. SĘDZIOWANIE
-
Obsadę sędziowską
na najbliższe weekendowe mecze wyznacza Zarząd lub kierownik sędziów
ALSP najpóźniej w czwartek.
-
W wypadku
wyjątkowej sytuacji braku sędziów "zawodowych" Zarząd ma prawo wyznaczyć
do sędziowania inne osoby lub drużynę grającą wcześniejszy lub
późniejszy mecz.
-
W sytuacji, gdy na
boisko nie dotrze wyznaczony arbiter, mecz może się odbyć z udziałem
innego sędziego lub bez ,jeśli zgodzą się na to przed meczem obie drużyny.
-
Sędzia zobowiązany
jest do prawidłowego wypełnienia i podpisania protokołu meczowego, a
następnie przekazania go do Zarządu w sposób ustalony z Zarządem.
-
Sędzia zobowiązany
jest do wpisywania do protokołu wszystkich nieprawidłowości i sytuacji,
w których drużyny naruszają regulamin ALSP.
-
Sędzia meczu
obowiązany jest sprawdzić dowody tożsamości na żądanie kapitana
którejkolwiek z grających drużyn - sprawdzenie takie może być dokonane
zarówno przed, w przerwie jak i bezpośrednio po zakończeniu spotkania,
jednak nie później niż do momentu rozpoczęcia następnego meczu.
-
Sędzia zobowiązany
jest do sprawdzenia przed meczem obuwia wszystkich zawodników. Jeśli w
trakcie meczu na boisko dotrą nowi gracze zobowiązany jest sprawdzić
obuwie przed rozpoczęciem drugiej połowy. Patrz -> pkt. IV.6
-
Sędzia ma
obowiązek przesłania wyników spotkań w sposób ustalony z Zarządem
niezwłocznie po końcu zawodów, które prowadził.
-
Oceny, które
wystawiają kapitanowie sędziom po meczu mogą mieć wpływ na obsadę
sędziowską najbliższych meczów.
-
W przypadku
wystawienia sędziemu oceny 1 (jeden) drużyna zobowiązana jest w ciągu 3
dni od daty meczu przesłać za pośrednictwem maila lub dostarczyć w
formie pisemnej na zebraniu uzasadnienie wystawienia takiej oceny.
IX. PUNKTACJA
-
Wprowadza się
następującą punktację: 3 punkty za zwycięstwo, 1 punkt za remis, 0
punktów za przegraną oraz minus 1 punkt w przypadku walkowera
-
Walkower oznacza
przyznanie wyniku 0:5.
-
Walkower
techniczny oznacza przyznanie wyniku 0:5, chyba, że wynik meczu w
momencie przerwania spotkania był bardziej korzystny dla drużyny
wygrywającej. W tym wypadku zostaje zachowany wynik z chwili przerwania
spotkania.
-
O miejscu drużyny
w tabeli końcowej decydują w kolejności:
-
O miejscu drużyny
w tabeli w trakcie sezonu decydują w kolejności:
-
Pierwszą ligę
opuszczają 2 ostatnie zespoły, a awansują 2 najlepsze z drugiej ligi.
Drugą ligę opuszczają 2 ostatnie w
przypadku, gdy jest duża liczba nowych chętnych drużyn będą musiały
rozegrać mecze barażowe o udział w IV lidze, chyba, że Zarząd wyznaczy
inny sposób kwalifikacji do IV ligi.
-
W sytuacji, gdy
liga będzie liczyła od początku rozgrywek mniej niż 12 zespołów Zarząd
może ustalić inną ilość drużyn, które opuszczą po sezonie daną ligę.
Decyzję w tej kwestii Zarząd podejmuje najpóźniej do 5 kolejki rundy
jesiennej.
-
W przypadku gdy
drużyna grająca w poprzednim sezonie w pierwszej lub drugiej lidze nie
zgłasza się do rozgrywek lub nie zapłaci w terminie wpisowego, w jej
miejsce wchodzi drużyna, która w poprzednich rozgrywkach zajęła
najwyższe nie premiowane awansem miejsce (odpowiednio w drugiej,
trzeciej lub czwartej lidze).
-
Pierwsza, druga,
trzecia liga liczą maksymalnie po 12 drużyn. Czwarta liga liczy najwyżej
14 drużyn.
-
Wycofanie się lub
dyskwalifikacja drużyny w trakcie rozgrywek oznacza, że w następnym
sezonie ma prawo ubiegać się ona o prawo gry w najniższej klasie
rozgrywek.
X. POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
-
Zarząd zastrzega,
że w sytuacjach nietypowych bądź nieuwzględnionych w regulaminie
zastrzega sobie prawo do własnej interpretacji zaistniałego zdarzenia,
włącznie ze zmianą regulaminu ALSP.
-
Do interpretacji
powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie Zarząd.
-
Niniejszy
Regulamin obowiązuje również w rozgrywkach o Puchar ALSP i w Lidze
Wakacyjnej ALSP, chyba, że Zarząd postanowi inaczej.
-
Aktualna wersja regulaminu zawsze dostępna w Zarządzie ALSP.
|